Ako su naši kupci uglavnom fizičke osobe ili pravne koje nisu u sustavu PDV-a ( banke, osiguranja, jedinice lokalne samo uprave, škole, zdravstvene institucije i sl), a istovremeno nam nije potrebno veliko investiranje za obavljanje djelatnosti, preporuka je da se prvu godinu NE ulazi u sustav PDV-a, jer možemo imati konkurentnije cijene.
• Uplatiti veći iznos temeljnog kapitala
• Financirati potrebno poslovanje iz kredita banka ili vlastitih pozajmica
Tvrtka koja ima veći iznos temeljnog kapitala odaje veću ozbiljnost i spremnost vlasnika da vlastitim sredstvima pokrije početne troškove poslovanja. Na takvim osnovama ima veće izglede za dobivanje kredita banaka. Ako je proces očekivanog povrata sredstava kroz isplatu dobiti kratak, a ujedno nam ne trebaju sredstva banaka, tada je najbolje ići sa minimalnim temeljnim ulogom, a kroz sustav vlastitih pozajmica imati mogućnost povrata tih sredstava.
Kad su nerezidenti u pitanju, tada je bitno i iz koje države dolaze, jer se primjenjuje ili ne primjenjuje Ugovori o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja.
Ono što vlasnik može obavljati, a da nije zaposlenik tvrtke je dogovaranje ili potpisivanje određenih akata ukoliko je ujedno i odgovorna osoba za zastupanje tvrtke.
Često se postavlja pitanje dali treba napraviti Ugovor o najmu kad je kao sjedište tvrtke određen vlastiti stambeni prostor? Moje mišljenje je da NE treba ukoliko je to samo sjedište u smislu poštanskog odredišta, dakle nema posebne prostorije u kojoj netko obavlja bilo kakvu poslovnu aktivnost. Međutim u tom slučaju se pretpostavlja da se poslovna aktivnost odvija na nekom drugom mjestu, za što treba postojati Ugovor o najmu ukoliko se radi o tuđem prostoru. Varijanta u kojoj se poslovna aktivnost ne odvija na drugom mjestu, pretpostavlja da se ipak TREBA zaključiti određeni Ugovor o najmu dijela stambenog prostora. Takav ugovor se prijavljuje na Poreznu upravu.
Ne može se vršiti KOMPENZACIJA dobiti sa učinjenim troškovima privatne naravi na teret poduzeća.
Ukoliko netko isplaćuje privatne troškove iz sredstava poduzeća, to se smatra IZUZIMANJEM i potrebno je obračunati 40 % poreza na dobit po odbitku.
Onaj koji nije zaposlenik može koristiti službeni auto samo u okviru neke usluge koju pruža tom poduzeću, a za koju je zaključen ugovor o djelu. Ako koristi svoj automobil, tada su troškovi tog automobila, kao i svi ostali troškovi puta sastavni dio naknade koja se obračunava po ugovoru o djelu.
- Dnevnicu za tuzemstvo od kn 170, ali kad ste na putu više od 12 sati , odnosno 85 kn ako ste na putu više od 8 sati
- Terenski dodatak za tuzemstvo 170 kn, a za inozemstvo 250 kn na dan
- Naknadu za korištenje privatnog automobila u službene svrhe 2 kn/km
- Iznos otpremnine zbog odlaska u mirovinu 8000 kn
- Iznos otpremnine zbog poslovno uvjetovanih razloga se utvrđuje kao umnožak 1/3 prosječne bruto plaće primljene u zadnja 3 mjeseca i broja navršenih godina rada kod toga poslodavca. Iznos otpremnine ne može biti veći od 6 prosječnih mjesečnih plaća, a isto tako je utvrđen maksimalni iznos po godini koji se u troškove može priznati do visine 6400 kn po godini.
- Dar djetetu do navršene 15 godine 600 kn
- Dar djelatniku u naravi 600 kn jedanput godišnje
- Dar djelatniku u novcu na ime božićnice ili neke druge naknade 2500 kn godišnje
- Jubilarne nagrade djelatnicima od 1500 za 10 godina staža do 5000 kn za 40 godina staža
- Naknadu obitelji zbog smrti djelatnika do 7500 kn
- Naknadu djelatniku zbog smrti člana obitelji do 3000 kn
- Naknadu djelatniku na bolovanju dužem od 90 dana do 2500 kn jedanput godišnje
- Dar za novorođeno dijete djelatnika do 3326 kn
- Stipendije i nagrade učenicima do 1600 kn mjesečno
- Isplate učenicima i studentima posredstvom učeničkih i studentskih udruga mogu iznositi do 50.000 kn godišnje
- Osobni odbitak za članove obitelji koji nemaju vlastite prihode , a to mogu osim djece i bračnog supružnika, biti i vlastiti roditelji ili roditelji bračnog supružnika